Majors εναντίον Eύλαλοι

Σήμερα, Σάββατο στις 17 Μαρτίου, διεξάχθηκαν αγώνες επιχειρηματολογίας- ρητορικής τέχνης στα εκπαιδευτήρια «Απόστολος Παύλος’» όπου συζητήθηκε το θέμα «Τα τέκνα των ευπαθών κοινωνικών ομάδων πρέπει να εισάγονται χωρίς εξετάσεις στη σχολή προτίμησης τους». Οι δύο ομάδες που διαπραγματεύτηκαν το ζήτημα ήταν η ομάδα της κυβέρνησης με όνομα «The majors» και η ομάδα της αντιπολίτευσης με όνομα «Εύλαλοι» .

Οι ομάδες της Κυβέρνησης και της Αντιπολίτευσης προσπάθησαν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτήσεις του θέματος και μάλιστα ανέφεραν ενδιαφέροντα επιχειρήματα. Η ομάδα της Κυβέρνησης υποστήριξε την άποψη ότι τα τέκνα ευπαθών κοινωνικών ομάδων πρέπει να εισάγονται χωρίς εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της ήδη επιβαρυμένης οικονομικής και ψυχολογικής τους κατάστασης, καθώς ενδεχομένως έχουν υπάρξει θύματα εκφοβισμού στο σχολικό τους περιβάλλον. Από την άλλη πλευρά , η ομάδα της Αντιπολίτευσης υπερασπίστηκε με πάθος την άποψη ότι το μέτρο αυτό θα ενισχύσει τις ήδη υπάρχουσες κοινωνικές ανισότητες και θα αποτρέψει το παιδί από το να βιώσει το αίσθημα της ηθικής ικανοποίησης που συνδέεται με την εισαγωγή στην εκάστοτε σχολή προτίμησης.

Ο αγώνας αυτός πραγματοποιήθηκε σε αρμονικό κλίμα χωρίς κάποια ένταση  ανάμεσα στις δύο αντίπαλες ομάδες. Δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι η ομάδα της Αντιπολίτευσης, τόνισε ότι οι αντίπαλοι δεν ήταν τόσο πιστοί σε αυτόν και δεν απάντησαν επαρκώς σε κάποια ερωτήματα που δέχτηκαν. Ανέφεραν επίσης ένα απόφθεγμα- κανόνα για τη ζωή  «Οι δυσκολίες είναι ένα βήμα για να προχωράς παρακάτω, να γίνεσαι πιο δυνατός και όχι να παίρνεις  έτοιμη τροφή». Οι ‘majors’ με τη σειρά τους τόνισαν τη διαφορά των όρων ‘ισοτιμία’ και ‘ισότητα’ με αφορμή ένα συγκεκριμένο επιχείρημα που αναφέρθηκε από την αντίπαλη ομάδα. Καταληκτικά, και οι δύο ομάδες έλαβαν αρκετά θετικά σχόλια από την κριτική επιτροπή σχετικά με το περιεχόμενο των ομιλιών.

Συμπερασματικά,  η διαδικασία αυτή ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τόσο για τους αγορητές όσο και για αυτούς που παρακολούθησαν τον αγώνας ρητορικής ως θεατές. Διατυπώθηκαν εντυπωσιακά επιχειρήματα που έθεσαν προβληματισμούς σχετικά με το θέμα αυτό  στους ακροατές. Τέλος, αναδείχτηκε η σημασία των αγώνων αυτών για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων και την ορθή έκφραση των ιδεών μας.

 

Μαρία Χαλαμπάκη

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *