Στις 17 Μαρτίου , στα εκπαιδευτήρια Απόστολος Παύλος , πραγματοποιήθηκαν οι αγώνες ρητορικής τέχνης . Το θέμα που πραγματεύτηκε στην αίθουσα ήταν «Τα τέκνα ευπαθών κοινωνικών ομάδων πρέπει να εισάγονται, χωρίς εξετάσεις, στη σχολή προτίμησης τους». Η ομάδα της αντιπολίτευσης ονομαζόταν «Αμερικανική Ακαδημία 1» και της κυβέρνησης «Διττόσαυροι».
Η ομάδα της κυβέρνησης ήταν υπέρ του θέματος και η ομάδα της αντιπολίτευσης κατά . Ο πρώτος ομιλητής από την κυβέρνηση ανέλυσε τον ορό ευπαθή μέλη καθώς και τον όρο εξετάσεις. Ανέφερε ότι κάποια παιδιά απουσιάζουν από τα μαθήματα διότι αναγκάζονται να δουλεύουν . Η αντίπαλη ομάδα όμως, είπε ότι δεν πρέπει να καταργηθούν οι εξετάσεις διότι μέσα από αυτές αναδεικνύονται οι δεξιότητες τους αλλά και γιατί εάν δεν δώσουν εξετάσεις θα θεωρηθούν κατώτερα από τους. Ο ομιλητής πρότεινε εναλλακτικά αντί να καταργηθούν τελείως οι γραπτές εξετάσεις, να υπάρξει μια προφορική εξέταση με βαθμολογία βάση των δεξιοτήτων τους .
Η κυβέρνηση υποστήριξε ότι οι ευπαθείς ομάδες θεωρούνται και οι πολύτεκνες οικογένειες διότι δεν μπορούν να επωμιστούν τα φροντιστηριακά έξοδα . Η αντιπολίτευση όμως πιστεύει ότι όσο δύσκολες και αν είναι οι συνθήκες τα παιδιά δεν πρέπει να εργάζονται , αυτό δείχνει ασέβεια από τους γονείς και την κυβέρνηση προς τα παιδιά. Ένας ομιλητής της κυβέρνησης πιστεύει ότι κάθε παιδί μπορεί να τελειώσει μια σχολή άσχετα από την κοινωνική κατάστασή στην οποία βρίσκεται .
Ταραχή επικράτησε όταν οι δύο ομάδες ξεκίνησαν να αναφέρουν ότι η ομάδα τους θα έπρεπε να βγει νικήτρια επειδή τα επιχειρήματα της αντίπαλης ομάδας δεν ήταν σαφή. Οι κριτές όμως τόνισαν ότι οι δύο ομάδες δεν κατάλαβαν ακριβώς το θέμα και τα ισχυρά επιχειρήματα που ακούστηκαν είχαν λανθασμένη αιτιολόγηση. Η επιμονή τους ακόμη να δουν την ομάδα τους νικήτρια ήταν κάτι που σπάνια παρατηρείται σε ρητορικό αγώνα.
Βαρβάρα Κοζαΐτη