Σήμερα, Σάββατο 17 Μαρτίου, διεξάχθηκε ο Γ’ προκριματικός γύρος αγώνων επιχειρηματολογίας-ρητορικής τέχνης, στα εκπαιδευτήρια «Απόστολος Παύλος», αναφορικά με το θέμα της σημασίας διδασκαλίας «Η διδασκαλία των ξένων γλωσσών, έναντι της αρχαίας ελληνικής. Οι δύο ομάδες, ονομάζονταν: «Τεχνίτες του Λόγου» και «Φάρος του Κόσμου».
Και οι δύο ομάδες προσπάθησαν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις ανάγκες αυτού του απαιτητικού θέματος, και διατύπωσαν ενδιαφέροντα επιχειρήματα. Αναλυτικότερα, η ομάδα της Κυβέρνησης υπερασπίστηκε τη θέση ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών συντελεί στην εξασφάλιση επαγγελματικής αποκατάστασης, στη διεξαγωγή σπουδών σε χώρες του εξωτερικού και κατ΄επέκταση στη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων και τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Επίσης, επισήμανε ότι με τη διδασκαλία ξένων γλωσσών οι Έλληνες έχουν τη δυνατότητα να διαπρέψουν στο εξωτερικό και λαμβάνοντας χρήματα να βοηθήσουν τη χώρα τους που μαστίζεται από ποικίλα προβλήματα.
Από την άλλη πλευρά, η ομάδα της Αντιπολίτευσης υποστήριξε ότι οι Έλληνος επιβάλλεται να γνωρίζουν τις ρίζες της γλώσσας που μιλούν και να διδάσκονται την αρχαία ελληνική όπως συμβαίνει και στα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Τέλος, συνέδεσε την εκμάθηση των ξένων γλωσσών με την αμφισβήτηση κορυφαίων προσωπικοτήτων των αρχαίων χρόνων και ανέφερε ότι χωρίς τα αρχαία κείμενα δε θα είχαμε πληροφορίες για τον πολιτισμό μας.
Η συζήτηση που πραγματοποιήθηκε ήταν αρμονική, έλειπαν εντάσεις και ανταγωνισμοί. Δεν παραλείπουμε ότι η ομάδα της αντιπολίτευσης δεν αντέκρουσε τα επιχειρήματα των αντιπάλων. Ωστόσο, στήριξε ένα επιχείρημα χρησιμοποιώντας ένα απόφθεγμα «Για να αφανίσεις ένα λαό, θα πρέπει να αφανίσεις πρώτα τη γλώσσα του». Τέλος, ιδιαίτερη εντύπωση έκανε το γεγονός ότι οι δύο ομάδες γνωρίστηκαν και συζήτησαν μαζί σε ένα χαρούμενο κλίμα μετά το τέλος του αγώνα.
Συμπερασματικά, οι αγώνες αυτοί έδωσαν στον ακροατή την ευκαιρία να προβληματιστεί σχετικά με το θέμα αυτό και απέδειξαν για ακόμη μια φορά τη σημασία της ρητορικής τέχνης στη ζωή του ατόμου.
Μαρία Χαλαμπάκη