Μετά το πέρας του Β΄ Γύρου των Πανελλήνιων Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης «Μαθητές Αγορητές» συνάντησα έναν από τους κριτές, τον Γιώργο Σκλαβουνάκη, που δέχτηκε με χαρά να μου παραχωρήσει μια συνέντευξη.
-Είχες κάποια εμπειρία στο παρελθόν ως κριτής ή ως αγορητής;
Έχω εμπειρία ως αγορητής και κριτής σε σχολικούς αγώνες . Βέβαια συμμετείχα στο Καλαμαρί από όπου και αποφοίτησα. Όμως, εκεί ήταν στην γαλλική γλώσσα και ήταν πιο δύσκολο αλλά αντέχαμε.
-Μπορείς να καταλάβεις την αγωνία των μαθητών –αγορητών από την εμπειρία σου;
Μπορώ να το καταλάβω. Ειδικά, αν κάποιοι δεν είχαν καθόλου εμπειρία είναι αρκετά δύσκολο να μιλήσουν μπροστά σε κοινό. Είναι δύσκολο να μην κολλήσεις , να μην κοιτάξεις τα πατώματα αλλά παρ’ όλα αυτά είναι ένα «χαστούκι» που πρέπει να φας για να προχωρήσεις παραπέρα και να γίνεις καλύτερος. Και από πείρα μιλώντας, δεν ήμουν στην αρχή όπως είμαι τώρα .
-Αυτή τη φορά είσαι κριτής και είδες από διαφορετική οπτική τη διαδικασία. Σαν δημοσιογράφος προσωπικά παρατηρούσα συνεχώς νευρικές κινήσεις και βλέμματα στο κενό. Πώς έβλεπες εσύ τις δυο ομάδες, Κυβέρνηση και Αντιπολίτευση ;
Λοιπόν, γενικότερα για τις απαιτήσεις τις οποίες έχουμε, μην ξεχνάμε πως είναι μαθητές. Είχαμε πολλά προβλήματα στο λόγο κάτι που θα το γράψουμε και στα πρακτικά αργότερα. Αλλά, γενικά, δεν είδαμε να είναι τα παιδιά ερειστικά και αυτό είναι υπέρ τους. Αξίζουν ένα μεγάλο μπράβο είτε αυτό πάει στους ίδιους τους μαθητές είτε στους καθηγητές που τους προετοίμασαν κατάλληλα. Είναι σίγουρα κάτι καλό.
-Το θέμα σας είχε τίτλο «Και τα δυο φύλα πρέπει να υποχρεώνονται σε στρατιωτική θητεία». Ακούσαμε την Κυβέρνηση να εξαπολύει κατηγορίες στα μέλη της Αντιπολίτευσης για ρατσιστικά σχόλια. Ποια η γνώμη σου γι’ αυτό;
Ακούστηκαν κάποια σεξιστικά σχόλια. Προκειμένου να υποστηρίξεις τη θέση σου μπορεί να γίνεις σεξιστής, ρατσιστής και να λάβεις και πολλά άλλα αρνητικά αξιώματα. Αλλά ήταν πράγματα που περιμέναμε να ακούσουμε στο συγκεκριμένο θέμα.
-Η διαδικασία κύλησε ομαλά και δεν υπήρξαν εντάσεις. Συμφωνείς;
Δεν υπήρξαν εντάσεις. Έχουμε, όμως, ένα παράπονο. Αρκετοί μίλησαν λιγότερο χρόνο από όσο θα έπρεπε. Μόνο αυτό. Θα μπορούσαν να αυτοσχεδιάσουν. Αλλά αυτό πάει και με την εμπειρία. Οπότε δεν τους κατηγορούμε.
– Πώς ήταν η συνεργασία σου με τους υπόλοιπους κριτές;
Η συνεργασία ήταν καλή. Υπήρχε ταύτιση απόψεων. Επίσης, δεν μεροληπτούσαμε μιας που η ομάδα των κριτών αποτελούμασταν και από τα δυο φύλα.
-Για να κλείσουμε τη συνέντευξη, τι θα έλεγες σε μαθητές ή φοιτητές για να τους προτρέψεις να συμμετάσχουν σε αντίστοιχους αγώνες και προγράμματα;
Εγώ ασχολούμαι από τη γ’ γυμνασίου με αυτά και τώρα είμαι πρώτο έτος στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και σαφώς υπάρχει μεγαλύτερη εξέλιξη από τότε. Στο πρώτο πρόγραμμα που συμμετείχα έτρεμα σαν το ψάρι. Υπάρχει μεγάλη διαφορά από τότε και νομίζω ότι τα παιδιά αν θελήσουν να ασχοληθούν πρέπει να ξεκινήσουν από μια ομάδα. Να ανεβαίνουν σκαλί σκαλί. Κάποιος πρέπει να παρακολουθεί όλη τη διαδικασία. Είναι μια καλή ευκαιρία. Εγώ θα τους προέτρεπα να συμμετάσχουν γιατί είναι μοναδική εμπειρία.
Ελευθερία-Ραφαέλλα Γερολύμου