Ομαδικότητα 0: «Είναι άδικο τριακόσιοι μαθητές να ηγούνται από δεκαπέντε άτομα»

Σήμερα, Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019, κατά τη διεξαγωγή των Πανελλήνιων Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης «Μαθητές Αγορητές», στα Εκπαιδευτήρια «Ο Απόστολος Παύλος», οι δύο ομάδες, της Κυβέρνησης «Ομαδικότητα 0» και της Αντιπολίτευσης «Φεραίος» συμμετείχαν στον πρώτο γύρο του διαγωνισμού με θέμα «Οι μαθητικές κοινότητες -5μελή και 15μελή συμβούλια-  πρέπει να καταργηθούν; ».

Η Κυβέρνηση εξέφρασε την άποψη της για την κατάργηση των μαθητικών κοινοτήτων με ορισμένα επιχειρήματα. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο επιχείρημα ήταν ότι οι μαθητικές κοινότητες δε λειτουργούν, όπως θα έπρεπε, αλλά λειτουργούν παρασιτικά και προσπαθούν τα μέλη της να γίνουν πιο δημοφιλεί, καθιστώντας τα σχολικά συμβούλια ως μέσο ανάδειξης τους. Το δεύτερο επιχείρημα ήταν τα κριτήρια επιλογής των μελών. «Κρίνουμε, συνήθως, τα παιδιά που θα ψηφίσουμε με βάση τις συμπάθειες και κάποιες ψεύτικες υποσχέσεις, όπως οι καταλείψεις» ανέφερε χαρακτηριστικά. Έπειτα, ένα άλλο επιχείρημα ήταν η αφορμή για χάσιμο μαθήματος. Οι μαθητές στην προσπάθεια τους να χάσουν ώρες μαθημάτων τείνουν να βρίσκουν προβλήματα, όπως η καθαριότητα ή οι μικρές βλάβες, που μπορούν να αναφερθούν μία φορά και να λυθεί το θέμα. Αργότερα, εξέφρασαν κάποιες εναλλακτικές λύσεις για την αντικατάσταση της μαθητικής κοινότητας. Η πρώτη ήταν αντί για τα συμβούλια, να ψηφίζουν όλοι οι μαθητές του σχολείου και η δεύτερη ήταν ο σύλλογος γονέων ώστε τα παιδιά να έχουν περισσότερο χρόνο για διάβασμα. Τέλος, ανέφερε ότι μετά την ψηφοφορία, πολλοί από τους μαθητές παύουν να ασχολούνται με τις μαθητικές κοινότητες και αυτό καταλήγει στην έλλειψη ενεργών πολιτών.

Στη συνέχεια, η Αντιπολίτευση υποστήριξε ότι οι μαθητικές κοινότητες αντιπροσωπεύουν το σχολείο. Συγκεκριμένα, τόνισαν πως ο αριθμός των 15 ατόμων είναι αντιπροσωπευτικός έναντι των 300 καθώς η επιλογή των αντιπροσώπων αποτελεί καθαρά την άποψη της πλειοψηφίας. Η Κυβέρνηση, από την άλλη πλευρά, επισήμανε ότι  είναι άδικο  τριακόσιοι (300) μαθητές να ηγούνται από δεκαπέντε (15) άτομα. Οι μαθητές με την διαδικασία αυτή, τους δίνετε η ευκαιρία να παίρνουν τον ρόλο του πολιτικού, να κρίνουν και να κριθούν, να αποκτούν δική τους άποψη και να εκφράζουν την προσωπική τους γνώμη.

Συνεπώς, είναι αναγκαίο να αναφερθεί πως η διαδικασία αυτή έχει συζητηθεί έντονα και από τις δύο ομάδες. Η Αντιπολίτευση υποστήριξε πως η σφαιρική τους άποψη, τα πολλά παραδείγματα και η αντικειμενική τους γνώμη μπορεί να τους οδηγήσει στην νίκη. Ενώ, η Κυβέρνηση έχει πίστη στα επιχειρήματά της και θεωρεί ότι με την βοήθεια του συλλόγου γονέων θα καταφέρουν να εφαρμόσουν τις δικές τους απόψεις. 

Ανθούλη Μαρία  

2 σκέψεις στο “Ομαδικότητα 0: «Είναι άδικο τριακόσιοι μαθητές να ηγούνται από δεκαπέντε άτομα»

  • Η αντιπολίτευση εξέφρασε ως επιχείρημα ότι μετά την ψηφοφορία πολλοί μαθητές παύουν να ασχολούνται με τις μαθητικές κοινότητες. Θεωρούνε δηλαδή ότι οι μαθητές θα ασχολούνται περισσότερο με την μαθητική κοινωνία σε περίπτωση που θα καταργηθούν οι μαθητικές κοινότητες; Αυτό άμεσα φτάνει τον ομιλητή σε αντίφαση, δεν πιστεύετε;

Γράψτε απάντηση στο Αθανάσιος Κολοκοτρώνης Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *