Σάββατο 2 Μαρτίου μαθητές συγκεντρώνονται στα Εκπαιδευτήρια «Ο Απόστολος Παύλος» στα πλαίσια του συνέδριου ρητορικής τέχνης «ΕΛΑΡΤ». Ο Πρώτος γύρος των αγώνων αυτών αφορά το θέμα της κατάργησης των μαθητικών κοινοτήτων, πάνω στο οποίο προβληματίζονται και συγκρούονται οι ομάδες «Λογομάχοι» και «ΡΟΜ Ρήτορες», με τον ρόλο της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης αντίστοιχα.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι μαθητικές κοινότητες δεν είναι αναγκαίες, αλλά αντιθέτως επιβαρυντικές. Κατ’αρχάς η κυβέρνηση αναφέρεται στην μη αναγκαιότητα αυτή, καθώς τα θέματα τα οποία απασχολούν το πλήθος των μαθητών είναι ανούσια και ο ρόλος τους έχει πλέον αλλοιωθεί. Η αλλοίωση αυτή οφείλεται τόσο στη σύνθεση των κοινοτήτων αυτών, καθώς αποτελούνται από άτομα τα οποία είναι αγαπητά στους μαθητές κι όχι απαραίτητα ικανά, όσο και στο έργο τους, το οποίο στιγματίζεται από παραβατικές συμπεριφορές. Επιπρόσθετα, σχολιάζει ότι ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, όπως και οι καθηγητές θα ήταν καταλληλότεροι για την ανάληψη των ευθυνών που υπάγονται στην παρούσα φάση των καθηκόντων των μαθητικών κοινοτήτων.
Στον αντίποδα, η αντιπολίτευση υποστηρίζει την αναγκαιότητα της ύπαρξης του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων. Αρχικά, τονίζει αυτές είναι η κατ’εξοχήν εκπρόσωπος της μαθητικής άποψης. Επιπλέον, αντιτίθεται στην κυβέρνηση, λέγοντας ότι η απουσία του θεσμού αυτού, συνεπάγεται με την επιβάρυνση άλλων θεσμών που σχετίζονται με το εκπαιδευτικό σύστημα, όπως οι καθηγητές. Επίσης, η αντιπολίτευση θίγει την κάλυψη των αναγκών οικονομικά ανίσχυρων μαθητών από το ταμείο της εκάστοτε μαθητικής κοινότητας. Εν συνεχεία, επισημαίνει ότι η εκλογή των εκπροσώπων γίνεται μετά από την έκθεση των ιδεών τους κατά τον προεκλογικό τους αγώνα και ότι οι μαθητικές κοινότητες δεν ευθύνονται για τυχόν παραβατικές συμπεριφορές. Τέλος, προτείνει οι συνεδριάσεις να γίνονται εν ώρα διαλείμματος κι όχι μαθήματος.
Εν κατακλείδι, οι δύο μεριές εκθέτουν εύλογα επιχειρήματα και αναδεικνύουν για ακόμη μία φορά την αξία της ρητορικής τέχνης. Κατ’αυτόν τον τρόπο φέρουν σε σκέψη τον ακροατή για το κατά πόσο η ύπαρξη μαθητικών κοινοτήτων είναι πλεονέκτημα ή μειονέκτημα του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας.
Ξανθάκη Αναστασία